1827년, 오스트리아 빈. 내성적이고 숫기가 없는 무명의 작곡가 프란츠가 밝고 건강한 여인 테레즈와 감정을 키워나가던 어느 날, 베토벤의 제자라며 한 남자가 찾아온다. 그는 베토벤이 죽기 전 교향곡 10번을 완성할 사람으로 프란츠를 지목했다고 전한다. 평소 베토벤을 숭배하던 프란츠는 그 말에 자신감을 얻고 자신의 모든 것을 쏟아부어 교향곡 작곡에 몰두한다. 시간이 흐를수록 프란츠의 몸과 마음은 피폐해지고, 그의 곁을 지키고 있던 테레즈의 걱정도 점점 늘어만 간다. 그러던 중 테레즈는 베토벤의 제자라는 남자의 정체를 우연히 알게 되는데…
창작진
창작의도 모든 음악가가 베토벤의 영향 아래 있던 시기에 자신의 이름과 음악을 남긴 유일한 작곡가 슈베르트를 통해 예술가에게 인정과 평가보다 중요한 것은 자신의 세계를 긍정하고 있는 그대로의 자신을 받아들이는 것이라는 메시지를 전하고 싶다.
작가 김유정
한국예술종합학교 음악극창작과 졸업
뮤지컬 <줄리앤폴>(2017)
작곡가 강하님
한국예술종합학교 예술전문사 음악극창작협동과정
뮤지컬 <더 언더독>(2016)
Log-LineThis is a story about the unknown composer who seeks the true meaning of his music before he died.
1827 Vienna, Austria. While the introvert, unshakeable, unknown composer Franz and Bright and healthy woman Teres become closer a man who says that he was one of the students of Beethoven visited Franz. He told Franz that Beethoven marked out Franz to complete his symphony no. 10 before Beethoven died, so Franz started concentrating on completing the symphony no. 10 for his idol, Beethoven. However Therese who loves Franz worried about his unknown madness, then she came to realize identity of the man who claims to be Beethoven’s students…..
Creator
Intention of CreationI’d like to tell the message that the most important thing to every artist than the credit or reference is to accept him/herself by admitting his/her world through the only composer, Shubert who left his name and music on the era of Beethoven.
Yoo-Jung Kim, Writer
Korea National University of Arts, music drama creator major
Musical ‘Julie and Paul’(2017)
Ha-Nim Kang, Composer
Korea National University of Arts, music drama creation process
Musical ‘The Underdog’(2016)